Adobe Flash Builder 4.5 – Android

Zilele trecute am citit un articol despre Adobe Flash Builder şi am considerat că merită să îi fac o scurtă prezentare.

Adobe Flash Builder este un soft bazat pe Adobe Flex Builder creat evident de Adobe, care utilizează Eclipse ca şi mediu de dezvoltare.  Scopul său este de a facilta dezvoltarea de aplicaţii mobile, web şi desktop. Are la bază ActionScript şi platforma de Flex.

Obiectivul vizat este reprezentat evident de aplicatiile mobile, mai precis… Andrrrroooiiiiddd. Aşadar am dat click pe linkul acesta, am instalat kit-ul şi am început să mă joc. Foarte intersantă mi s-a părut posibilitatea de a alege tipul de emulator corespunzător unui tip de telefon. După cum am specificat şi anterior mediul vizual utilizat este Eclipse. Cam aşa arată mediul de lucru:

Am creat un Flex Mobile Project nou:

După ce am creat un proiect nou am realizat un view simplu care conţine un buton şi un label. Work-flow-ul aplicaţiei “Adobe Flash Builder: Bună ziua, lume!” este “foarte complicat” 😀 Atunci când user-ul apasă butonul în label va apărea textul “Ati apasat butonul”.

HomeView.mxml

<!--?xml version="1.0" encoding="utf-8"?-->
<s:View xmlns:fx="http://ns.adobe.com/mxml/2009"
		xmlns:s="library://ns.adobe.com/flex/spark" title="HomeView">
	<fx:Script>
		<![CDATA[
			protected function button1_clickHandler(event:MouseEvent):void
			{
				// TODO Auto-generated method stub
				lblText.text="Ati apasat pe buton";
			}
		]]>
	</fx:Script>
	<fx:Declarations>
		<!-- Place non-visual elements (e.g., services, value objects) here -->
	</fx:Declarations>
	<s:Button x="198" y="242" label="Start" click="button1_clickHandler(event)"/>
	<s:Label id="lblText" x="140" y="362" fontStyle="italic" text=""/>
</s:View>

Pentru a rula aplicaţia, click dreapta pe proiect : Run configuration 

Trebuie să aveţi selectaţi parametrii din imaginea de mai jos, în funcţie de preferinţe:

Rezultatul obţinut:

Ca punct forte, emulatorul este vizibil într-un timp foarte scurt. Atunci când o să am timp voi studia acest tool de dezvoltare şi prin urmare voi publica şi câteva exemple. Între timp o să urmăresc  seminarii online.

Enjoy! 😉

Adobe Flash Builder 4.5 – Android

Leave a Reply

