“Stay hungry! Stay foolish! ” – Steve Jobs

Cu siguranţă numele cel mai rostit astăzi în toate colţurile lumii a fost Steve Jobs! Din păcate, contextul în care este rostit este unul trist şi plin de regret că nu mai face parte din lumea noastră. Se pare că ultima zi din viaţa sa, pe care o menţiona în discursul său de la Stanford, a sosit. 😦

Dacă mă întrebai acum un an şi ceva:  “Cine este Steve Jobs?”, răspunsul meu ar fi fost unul sec, lipsit de substanţă: “Tipul care este CEO la Apple!”. Dacă mă întrebi astăzi, cu siguranţă o să trebuiască să ai răbdare să îţi răspund la întrebare pentru că am realizat ce impact au avut şi încă au ideile şi produsele lansate de el asupra lumii IT şi nu numai.

Blogul meu este dedicat în special publicării de tutoriale şi noutăţi din lumea IT, dar am considerat că acest trist eveniment trebuie să îl consemnez şi eu, în simplele mele postări, chiar dacă oriunde arunci privirea vestea trecerii în nefiinţă  a acaparat efectiv întreg internetul.

Poate că nu folosesc cele mai alese cuvinte sau poate că ale mele gânduri şi impresii despre activitatea celui care a fost Steve Jobs nu sunt cele mai importante, dar cu toate acestea o să îmi exprim şi eu punctul meu de vedere, ca tânără aflată la început de carieră.

Nu am fost fan Apple şi implicit, nici fan Steve Jobs,  însă o persoană dragă mie, povestindu-mi de cât de grozav este acest om, ce produse de excepţie lansează ca şi CEO Apple, ce prezentări de valoare realizează şi câte skill-uri are, ce idei şi citate pline de învăţăminte formulează,  am zis totuşi să dau un search pe google să mă lămuresc şi eu. Şi într-adevăr nu exagerase! Fondatorul Apple a fost într-adevăr un CEO de mare valoare, care deşi a trecut prin momente neplăcute (a fost dat spre adopţie de părinţii lui, a înfiinţat Apple, după care a fost concediat, a fost diagnosticat cu cancer pancreatic, etc.) a ştiut să le depăşească şi să devină  din ce în ce mai bun. Toate acestea pentru că iubea cu adevărat ceea ce făcea.  Îl consider  un vizionar, o persoană carismatică, un model şi lista poate continua şi consider că fiecare dintre noi ar trebui să urmărească măcar un discurs de al său sau o prezentare a sa. Aveţi multe de învăţat!

Vreau să cred că ţi-am atras interesul să studiezi, dragă cititorule de blog,  măcar jumătate de oră despre cine a fost Steve Jobs şi dacă încă nu eşti decis poate ar trebui să te gândeşti la următoarea întrebare: “Trecerea în nefiinţă a cărui om a provocat sau va provoca astfel de  reacţii: zeci de mii de postări pe site-uri, blog-uri, reţele de socializare, tristeţea şi regretele care se desprind din cuvintele scrise sau spuse, sau poate şi mai important, omagiile din partea celor mai importanţi oameni ai planetei, dar şi din partea concurenţei?”

Dincolo de mesajele de condoleanţă,  de regret, dar şi de admiraţie un sentiment puternic m-a cuprins şi un cuvânt îmi vine în minte ca să il pot definii,  solidaritate, deşi omenirea s-a unit pentru o cauză tristă.

Thanks, Steve! Rest in peace!

“Stay hungry! Stay foolish! ” – Steve Jobs

Leave a Reply

